سایت رسمی شرکت آرسین شیمی پویش : 44263671, 44263672
منو
اسید سیتریک خشک و آبدار
    بازديد : 1042 | تاريخ : 1400/02/12 | به اشتراک بگذاريد Share

اسید سیتریک خشک و آبدار

, , , , , ,

اسید سیتریک خشک و آبدار

  اسید سیتریک خشک و آبدار






اسید سیتریک Citric Acid Anhydrous در قرن هشتم توسط جابر بن حیان کشف شده است. دانشمندان قرون وسطی در اروپا در قرن سیزدهم با خواص اسیدی لیمو و آبلیمو آشنا شدند. اسید سیتریک اولین بار در سال 1784 بوسیله متبلور کردن آبلیمو جداسازی شد.
در سال 1893 C.Wehner با کشف کپک پنی سیلیوم توانست اسید سیتریک را بوسیله شکرتولید کند. هر چند که تولید میکروبیولوژیکی اسید سیتریک تاجنگ جهانی اولروش صنعتی مهمی کشف کرد که در تولید اسید سیتریک کار آمد بودند. امروزه بیشتر اسید سیتریک تولیدی در جهان با این روش استفاده ازکپک اسپرژیل انجام می‌گیرد.

اسید سیتریک یا جوهر لیمویک اسید آلی ضعیف می باشد همچنین یک ماده نگه دارنده خوب مواد غذایی و یک چاشنی خوب برای ایجاد مزه ترش در غذاها ونوشابه‌هامی‌باشد. همچنین یک عامل آنتی اکسیدان خوبی هم می‌باشد. اسید سیتریک در اکثر مرکبات و مخصوصا درلیمو ترش و آبلیمویافت می‌شود که شامل 8% از وزن میوه خشک می‌باشد.

خواص اسیدیته اسید سیتریک ناشی از وجود سه گروه کربوکسی می‌باشد که می‌توانند پروتون از دست دهند. یون اسید سیتریک به نام سیترات معروف است. سیتراتها بافرهای خوبی برای کنترل  PH     محلولهای اسیدی هستند. یون سیترات با بسیاری ازفلزات نمک سیترات ایجاد می‌کند که مهمترین آن سیترات کلسیم  )جوهر لیمو) می‌باشد که برای نگهداری غذا از فساد و خوش طعم کردن آن بکار می‌رود. یون سیترات می‌تواند با فلزات ترکیبات کی لیتی ایجاد کند.
در دمای اتاق اسید سیتریک ، یک پودر کریستالی سفید می‌باشد که می‌تواند به دو فرم بی آب و یا یک آبه وجود داشته باشد. فرم بی آب از کریستالیزه شدن اسید سیتریک در آب گرم ایجاد می‌شود در حالی که فرم یک آب ازتبلورآن در آب سرد ایجاد می‌شود. فرم یک آبه با حرارت دادن در 47 درجه سانتیگراد به فرم بی آب تبدیل می‌شود. اسید سیتریک در حرارت بالای 175 درجه تجزیه شده و  CO2وآب آزاد می‌کند.
از اسید سیتریک در صنایع غذایی به طور گسترده ای از آن استفاده میشود. به دلیل حلالیت بالا در آب ترش کنندگی و ایجاد طمع دلپذیر در حچم زیادی مورد استفاده قرار میگیرد. از اين اسيد و نمك‌هايش در تهيه محلول‌هاي ضد انعقاد خون مانند تری سديم سيترات استفاده مي‌شود که از طريق تشکیل كمپلكس يون كلسيم از انعقاد خون جلوگيري مي‌كند. درتهيه آسپرين و براي خوش طعم كردن داروها و قرص‌هاي جوشان نيز استفاده مي‌شود زيرا در هنگام حل شدن در اثر اتصال با كربنات‌ها و بي كربنات‌ها توليد دی اكسيد كربن  مي‌كند و به عنوان حلال در تهيه برخي داروها و به عنوان چاشني جهت خوش‌طعم كردن داروها به كار می‌رود. در شامپوهاي ضد شوره سر به مقدار25/0 تا 86/1 درصد به منظورتنظيم PH و بهبود درخشندگي و شفافيت به كار مي‌رود. از ترکیب سيترات با فلزات، به دليل تاثير كم براي پاك كردن وجرم‌زدايي ديگ‌هاي بخاراستيل به طور وسيع استفاده مي‌شود. از  دیگر کاربرد آن می‌توان به صنايع رنگ‌سازی، استخراج نفت و آب فلزكاری اشاره نمود. اسيد سيتريك به ميزان زیاد توسط بعضی از قارچ ها ، مخمرها، باكتري‌ها و آن هم در شرایط خاص توليد مي‌شود. بيشتر آزمايشات و تحقيقات انجام شده به منظور توليد این اسيد روي محيط‌هاي کشت مناسب رشد انجام شده است.


اطلاعات فروش و واردات:

نوع بسته بندی:گالن 25 کیلوگرمی

کشور سارنده : چین

شرکت سازنده : Arrow China



نام :*
رايانامه:
متن نظر:*
تصوير امنيتي:*





تجهیزات آزمایشگاهی

.:: آرسین شیمی پویش ::. - اسید سیتریک خشک و آبدار

مواد آزمایشگاهی

اقلام مورد نیاز دانشجوها
کالای آزمایشگاهی

زمستان10%

تخفيف ويژه دانشگاهیان

Merck مواد آزمایشگاهی


محصولات آزمایشگاهی معتبر در دنیا را از آرسین شیمی پویش بخواهید

محیط کشت, مواد آزمایشگاهی مرک و سیگما, مواد صنعتی, نانو ذرات, تیترازول و کیت های اندازه گیری, محلول های استاندارد, تجهیزات دمایی آزمایشگاهی, تجهیزات عمومی آزمایشگاهی, تجهیزات اندازه گیری عمومی, وزنه و جعبه وزنه, تجهیزات آزمایشگاه شیمی و میکروبی, اقلام مصرفی آزمایشگاه, ظروف و شیشه آلات آزمایشگاهی, ظروف پلاستیکی آزمایشگاهی, ظروف آزمایشگاهی تخصصی

طراحی قالب توسط مهدی نت ، اجرا و پشتیبانی توسط بیزنا